23948sdkhjf

Fremadstormende Coop-kæde får ny kommerciel direktør

Coops seneste kæde af dagligvareforretninger, Coop365, har fart på. I juli havde de rundet 40 butikker - primært tidligere Fakta-butikker -, og siden da er flere kommet til.

Til at fortsætte den udvikling henter Coop365 nu ny kommerciel direktør. Det bliver 45-årige Jeff Salter, oplyser selskabet i en pressemeddelelse.

Jeff Salter er dog ikke ny mand i Coop-koncernen. Han kommer fra en lignende stilling i  Brugskæderne, Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´Brugsen.

Han har ligeledes tidligere været innovationsdirektør i Coop, så det er en erfaren mand, der skal være med til at få den nye kæde til for alvor at spille.

- Med Jeff på holdet får vi nok dansk dagligvarehandels dygtigste til at skabe vindende butikskoncepter. Det har han dokumenteret gennem fornyelse og udvikling af Danmarks største dagligvarekæder, eksempelvis SuperBrugsen, hvor han stod bag kædens markante løft fra 2013 og frem, siger adm. direktør Kræn Østergaard Nielsen.

Hovedpersonen selv glæder sig til at trække i arbejdstøjet.

- At være med til at skabe Danmarks nye grønne discountkæde er en udfordring, jeg ikke kan sige nej til. På et marked præget af meget stærke, primært udenlandske kæder, bliver opgaven at give kunderne noget andet og bedre, end de får i dag, og gøre det tydeligt, hvorfor de skal vælge os, siger Jeff Salter.

Jeff Salter tiltræder i sit nye job senest 1. november.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.082